Mijn Wooninvest
inloggen

Servicekosten

Servicekosten

Servicekosten zijn een onderdeel van de huur

U betaalt elke maand een voorschot. Vóór 1 juli van het jaar berekent WoonInvest de echte kosten. U krijgt dan een gespecificeerde eindafrekening. Soms moet u extra betalen, soms krijgt u geld terug. Als u geld moet betalen, moet u dit zelf regelen. Dit gaat niet via de automatische incasso waarmee u de huur aan ons betaalt.

Servicekosten zijn kosten die WoonInvest maakt voor algemene ruimten en andere extra diensten. Afhankelijk van uw woonsituatie maken onderstaande punten deel uit van de servicekosten:

  • Schoonmaken en verlichting in de algemene ruimten zoals hal en trappenhuis
  • Onderhoud van de gemeenschappelijke tuin
  • Sociaal wijkbeheer
  • Stookkosten (warm water en verwarming)
  • Koud water en elektriciteit

Bent u het niet eens met de servicekosten en/of de eindafrekening?

Stuur ons een e-mail of brief en schrijf daarin met welke kostenposten van de eindafrekening u het niet eens bent. Binnen drie weken ontvangt u van ons een antwoord.
Bent u niet tevreden met ons antwoord? Dan kunt u de Huurcommissie inschakelen. 

Altijd eerst betalen!

Al bent u het niet eens met de servicekosten en/of de eindafrekening, u moet wel altijd eerst betalen. Pas na een beslissing van WoonInvest en/of de Huurcommissie betaalt WoonInvest eventueel het geld terug.

Veelgestelde vragen

De tarieven voor het stroomverbruik zijn per 01-01-2023 enorm gestegen door de energiecrisis. Dit merkt u met de afrekening servicekosten 2023 in 2024.
Door de voorschotten te verhogen per 01-07-2023, hielden wij al rekening met de gestegen energieprijzen. Omdat deze verhoging pas halverwege 2023 is ingegaan, zijn de betaalde voorschotten in 2023 voor het stroomverbruik in de meeste gevallen niet voldoende.

U ontvangt op uw nieuwe adres vóór 1 juli de afrekening van het voorgaande kalenderjaar. De afrekening servicekosten over het huidige jaar, ontvangt u vóór 1 juli van het volgende jaar.